1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
- Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa Občianského zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „Tovar“), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho z odpovednosti za chyby (ďalej len „Reklamácie“).
- „Predávajúci“ je obchodná spoločnosť S D S, s.r.o., so sídlom Dr. Sokola 828, 28912 Sadská, Česká republika, IČO 48948781, zapísaná v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde Praha, oddiel C, vložka 28195
- „Kupujúci“ je:
- spotrebiteľ (osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti) a
- fyzická a/alebo právnická osoba – podnikateľ, ktorý s predávajúcim uzavrel zmluvu o kúpe tovaru.
- Fyzické a právnické osoby – podnikatelia berú na vedomie, že podmienky záruky (najmä záručná doba) môžu byť odlišné od podmienok záruky pre spotrebiteľov a vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim – podnikateľom sú upravené Obchodným zákonníkom.
2. Záručné podmienky
- Ak Tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je Tovar Kupujúcemu predaný v poškodenom transportnom obale, je Kupujúci oprávnený Tovar neprevzať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok Kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia Predávajúceho alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia Kupujúceho.
- V prípade, že sa po prevzatí Tovaru Kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe chyby Tovaru, môže Kupujúci uplatniť svoju oprávnenú Reklamáciu.
-
Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami Zákona, trvá teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými Zákonom. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá; odporúčame tovar poistiť.
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených Zákonom. Odstúpenie je voči Predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli. Pre vrátenie peňazí na účet je nutné uvádzať IBAN a BIC (SWIFT) Vášho bankového účtu. .
3. Vybavenie reklamácie
Reklamácia sa uplatňuje:
A) prostrednictvom prevádzok Zásielkovňa. Klikněte na následujúci odkaz a vyplňte požadované údaje: https://www.zasilkovna.cz/zpetna-zasilka/bIpUManfpB
Na zadaný e-mail Vám príde štítok pro označenie balíčka s vraceným tovarom. Štítok prosíém vytlačte. Vnútri zásielky prosím nezabudnite priložit reklamačný formulár. Balík pak odneste na ľubovolnou pobočku zásielkovne. Dopravu v tomto prípadě platí príjemca.
Ak nemáte prístup k tlačiarni, tak na odkaz netreba klikať. Kontaktujte nás a my Vám sdelíme špeciálny návratový kód, ktorý v zásielkovni nahlásite. Ani formulár netraba tlačit, stačí vyplniť požadované údaje na papier a priložiť k tovaru.
Zoznam pobočiek nájdete tu (https://www.zasielkovna.sk/pobocky)
Spolu s reklamovaným tovarom odporúčame zaslať vyplnený REKLAMAČNÝ FORMULÁR (stáhnite tu).
B) poštou na kontaktnej adrese v Kútoch. Pozor na tejto adrese nie možné predať tovar osobne ani prebrať od kuriera!
Pre vrátenie peňazí na účet je nutné uvádzať IBAN a BIC (SWIFT) Vášho bankového účtu
- Reklamácie vrátane odstránenia poruchy musia byť vybavené bez zbytočného odkladu, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
- V situácii, keď je Tovar potrebné zaslať Predávajúcemu koná Kupujúci tak, aby bol Tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý Tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého Tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.
- V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.
- Zodpovedná osoba v plnej miere zodpovedá za sledovanie plynutia lehoty na reklamáciu v v súlade s príslušným ustanovením Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a bezodkladné kontaktovanie zákazníka o vybavení reklamácie v zákonom určenej lehote formou e-mailu, SMS, resp. doporučeného listu.
- Predávajúci po riadnom vybavení reklamácie vyzve bude po vzájomnej dohode tovar spolu s reklamačným protokolom doručený Kupujúcemu formou doporučenej zásielky.
- Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia Tovaru do prevádzky, rovnako ako pri neodbornej manipulácii s Tovarom, t.j. najmä pri:
- porušení ochranných pečatí a nálepok, ak na výrobku nejaké sú
- použivanie Tovaru v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii k tovaru
4. Záverečné ustanovenia
- V prípade akejkoľvek Reklamácie informuje Kupujúci Predávajúceho o uplatnení reklamácie a dohodne sa s ním na najvhodnejšej forme reklamačného postupu.
- Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1. 3. 2014. Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.